STRESSZ, VIZSGADRUKK ELLEN A LEGJOBB MEGOLDÁSOKKAL!

Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 11:00-16:00 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

13 EGÉSZSÉGES ÉTEL AZ ÜNNEPI ASZTALRA

2018.12.18.

13 EGÉSZSÉGES ÉTEL AZ ÜNNEPI ASZTALRA

KARÁCSONYKOR ÉS SZILVESZTERKOR ELÉG NEHÉZ AZ EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS MEGMEGVALÓSÍTÁSA, DE NEM TELJESEN LEHETETLEN. VAN NÉHÁNY OLYAN HOZZÁVALÓ, AMI NYUGODTAN ODAKERÜLHET AZ ÜNNEPI ASZTALRA, JÓT TESZEL VELÜK MIND AZ EGÉSZSÉGEDNEK, MIND A SÚLYODNAK, EZEN KÍVÜL ELÉG SOKFÉLE MENÜHÖZ IS PASSZOLNAK. A SZAKEMBEREK ELSŐSORBAN EZEKET AJÁNLJÁK.

1.     Kelbimbó

Rostokban gazdag, kiválóan eltelít és segíti az emésztést is. A kelbimbó erősíti az immunrendszeredet is, a benne lévő K- és C-vitaminokkal.

2.     Karfiol

Tökéletes választás azoknak, akik nem szoktak, vagy nem akarnak húst enni. A karfiol kiváló fehérje- és rostforrás, de tartalmaz K-, C-, valamint B6-vitamint is.

3.     Makk alakú tök

A benne lévő béta-karotin antioxidáns, ami közismerten jótékony hatással bír a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében.  

4.     Gránátalma

Tanulmányok igazolták a gránátalmamagok számos pozitív tulajdonságát. Gyulladáscsökkentő hatásúak, de ezek rendszeres fogyasztásával még akár a súlyodat is könnyebb tartani. 

pomegranate

5.     Pulyka

Ünnepi ételnek is kitűnő választás, az egyik legalacsonyabb kalóriatartalmú fehérje. Bármennyire is jó választás a pulyka, ne felejtsd el kontrollálni a betermelt mennyiséget.

6.     Fodros kel

Sütve, főzve vagy párolva is fogyasztható. Rengeteg vizet tartalmaz, illetve kitűnő növényi fehérje- és élelmi rostforrás. A fodros kel segít az asztma és az ízületigyulladások elleni védekezésben, csökkenti a rák kialakulásának veszélyét.

7.     Jamszgyökér

Nálunk kevésbé ismert, a hiedelmekkel ellentétben nem édesburgonya. Teli van béta-karotinnal, rostokkal és jó káliumforrás. Egy közepes méretű jamszgyökér biztosítja a napi A- és C-vitamin mennyiség egyharmadát. 

8.     Pézsmatök

A benne lévő antioxidánsok segítenek a testedben lévő szabad gyököket lassítani és lekötni. A pézsmatök erősíti a szervezeted védekező mechanizmusát és kevésbé lesznek feltűnőek rajtad az öregedés jelei.

9.     Zöldbab

Az egyik legegészségesebb ünnepi étel, különösen főzve vagy párolva. Egy adag zöldbab a tested napi folsav szükségletének 10 százalékát biztosítja, gyakorlatilag nincs benne zsír, de rostokban gazdag. 

10.     Vörösáfonya

Számos egészségügyi előnnyel jár a fogyasztása. Érvédő hatású, csökkenti az infarktus veszélyét. A vörösáfonyával a hasmenés, vagy a húgyúti fertőzés kellemetlen tüneteit is enyhítheted.

33711087 - fresh and delicious cranberries - fruits and vegetables

11.     Forró csoki

A hideg téli estéken gyorsan felmelegszel tőle. A kakaóban lévő antioxidánsok a szív- és érrendszeri, a daganatos betegségek és a stroke kockázatát is csökkentik.

12.     Sütőtök

Ne feldolgozott formában használd, mert abban már sok lehet a cukor. Tésztaszószként, vagy rizottóban is remek választás. A sütőtök magas rosttartalmú, remekül telít, viszont nem jelent túl nagy kalóriabevitelt.

13.     Gomba

Remek D-vitamin forrás, ami jól jön a hideg, sötét téli hónapokban. Sok benne a fehérje, a zsír viszont kevés. A gombákban lévő antioxidánsok segítik az immunrendszer helyes működését, a sejt- és szövetkárosodás megelőzését.

Forrás:wellnesscafe

vissza

Hozzászólások