STRESSZ, VIZSGADRUKK ELLEN A LEGJOBB MEGOLDÁSOKKAL!

Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 11:00-16:00 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

7 cukorbetegség mítosz, amiket nem szabadna elhinned

2018.01.10.

7 cukorbetegség mítosz, amiket nem szabadna elhinned

Naponta 5000 új cukorbeteget diagnosztizálnak szerte a világban, de hiába, hogy ilyen elterjedt betegség, még most is számos tévhit van a cukorbetegséggel kapcsolatban

Mítosz, tévhit a cukorbetegséggel kapcsolatban

7 cukorbetegség mítosz, amiket nem szabadna elhinned

A 2-es típusú cukorbetegség egyre több embert érint. A népesség több mint 9%-a szenved 1-es vagy 2-es típusú cukorbetegségben, az orvosok pedig közel 5 000 embernél állapítanak meg cukorbetegséget minden egyes nap. Annak ellenére, hogy ilyen gyakori probléma, még mindig számos tévhit és mítosz terjed szájról szájra erről a betegségről. Az alábbiakban ezeket szeretnénk tisztázni.

 

1. Tévhit: Minden túlsúlyos embernél kialakul a cukorbetegség

Fontos már az elején tisztázni: az 1-es és 2-es típusú cukorbetegség mind az inzulinnal állnak kapcsolatban, de két különböző betegségről van szó. Az 1-es típusú cukorbetegek szervezete nem termel inzulint, míg a 2-es típusúaké képtelen azt hatékonyan felhasználni. Ugyan a 2-es típusú cukorbetegek nagy része túlsúlyos, valójában a túlsúlyos emberek csupán egyharmada szenved cukorbetegségben.

 

2. Tévhit: A cukorbetegeknek édességeket kell maguknál tartaniuk

Az 1-es típusú cukorbetegekre ez valóban igaz – az alacsony vércukorszint akár életveszélyes is lehet. A 2-es típus esetén azonban a szedett gyógyszerektől függ. Akár 1-es, akár 2-es típussal van dolga van az embernek, nem javasolt hosszabb ideig halogatni az ételfogyasztást, ezért akár egy 15 grammnyi szénhidrátot tartalmazó kis édesség is sokat számíthat.

3. Tévhit: Csak az idősebbek lesznek cukorbetegek

A 2-es típusú cukorbetegséget valaha „felnőtteket megtámadó cukorbetegségként” emlegették – és valóban, az orvosok a 45 és 64 év közöttieket diagnosztizálják a leggyakrabban ezzel a betegséggel. Azonban évente több mint 5 000 gyermeknél alakul ki cukorbetegség. Az Amerikai Cukorbetegek Egyesülete szerint a cukorbetegség már 3 éves gyermekekben is megtalálható.

 

4. Tévhit: A cukorbetegség kezelése csak gyógyszerekből és diétából áll

Habár ezek valóban fontosak a sikeres kezeléshez, a testmozgás éppen olyan elengedhetetlen. A rendszeres mozgás – még ha csak egy egyszerű sétáról is van szó – segíthet az inzulinérzékenység helyreállításában. Az ideális napi 10 ezer lépés, ami elsőre ugyan soknak hangzik, de meglepően hamar összegyűjthető, ha minden nap rendszeresen odafigyelsz a mozgásra.

 

5. Tévhit: A 2-es típusú cukorbetegség túlzott cukorfogyasztás hatására alakul ki

Az étrend a 2-es típusú cukorbetegség jelentős tényezője, de a genetika, a dohányzás és a testmozgás hiánya szintén jelentős befolyásolók lehetnek. Amennyiben attól tartasz, hogy ez a betegség fenyeget, értekezz kezelőorvosoddal és kérd meg, hogy segítsen megtenni a szükséges lépéseket a megelőzés érdekében.

Mítosz, tévhit a cukorbetegséggel kapcsolatban

6. Tévhit: A cukorbetegek nem ehetnek gyümölcsöt

A cukorbetegeknek valóban ügyelniük kell a szénhidrátokra, de a gyümölcsök pontosan azokat a szénhidrátokat tartalmazzák, amelyekre még a cukorbetegek szervezetének is szüksége van. A gyümölcs tele van tápanyagokkal és az egészség védelmét szolgáló növényi eredetű vegyületekkel. Érdemes tehát beiktatni őket étrendedbe, valamilyen egészséges fehérjeforrással (egy kanál dióvaj, egy szelet alacsony zsírtartalmú sajt, vagy kemény tojás) karöltve.

 

7. Tévhit: Létezik egyetlen étrend, amely minden cukorbeteg számára ideális

Az étrenddel kapcsolatban csak egyetlen dolog vonatkozik minden cukorbetegre: vegyél vissza a feldolgozott ételekből, és fogyassz több zöldséget és gyümölcsöt. Hogy pontosan hogyan alkalmazkodsz ehhez, az személyes preferencia kérdése. A zsírban gazdag, szénhidrátokban szegény étrend egy 2015-ös tanulmány során sikeresen javította a vér glukóz stabilitását és csökkentette a 2-es típusú cukorbetegségre szedett gyógyszerek szükségességét. A mediterrán diéta szintén segít szabályozni a vércukorszintet, ráadásul egészséges a szív számára és a fogyásban is segíthet. „Mindenkinek jó” diéta azonban nem létezik. A legoptimálisabb személyes étrend összeállítása érdekében értekezz orvosoddal és étkezési tanácsadóddal.

Forras:macosz.hu

vissza

Hozzászólások