STRESSZ, VIZSGADRUKK ELLEN A LEGJOBB MEGOLDÁSOKKAL!

Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 11:00-16:00 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

A 11 LEGHATÉKONYABB IMMUNERŐSÍTŐ ÉTEL

2019.10.30.

A 11 LEGHATÉKONYABB IMMUNERŐSÍTŐ ÉTEL

NAPI EGY ALMA KORÁNTSEM AZ EGYETLEN TÁPLÁLÉK, AMELY KÉPES GONDOSKODNI EGÉSZSÉGÜNK MEGŐRZÉSÉRŐL.

NAPI EGY ALMA KORÁNTSEM AZ EGYETLEN TÁPLÁLÉK, AMELY KÉPES GONDOSKODNI EGÉSZSÉGÜNK MEGŐRZÉSÉRŐL.

Számos étel elfogyasztásával erősíthetjük immunrendszerünket, elkerülve a megfázásokat és a különböző vírusos, bakteriális megbetegedéseket. Indulhat az immunprogram: pakoljuk meg a tányérunkat színekkel, igyunk sok vizet és töltsük fel a konyhánkat az alábbi finomságokkal.

JOGHURT

Az élő baktériumkultúrát tartalmazó joghurt gondoskodik a bélrendszer egészségéről, és a megtisztítja a bélcsatornát a betegségeket okozó baktériumoktól. Bár vény nélkül elérhetjük a probiotikum kapszulákat és cseppeket, napi egy doboz joghurt ugyanolyan hatékony, ám sokkal olcsóbb immunerősítő. Bármilyen finomak, egészségünk érdekében azonban kerüljük az ízesített, cukorral teletömött változatokat. A natúr joghurtot pillanatok alatt feldobhatjuk friss/ fagyasztott gyümölcsökkel és egy teáskanál fahéjjal.

Ajánlott adagja: 200 g natúr joghurt naponta.

88481998 - natural greek yoghurt in glass jars.

KEFIR

A tejtermékek közül egyre inkább háttérbe szorul a kefir, pedig a kutatások szerint remek immunerősítő. Egy svéd kísérlet során 181 gyári munkáson tesztelték a hatását, és azt találták, hogy akik 80 napon át Lactobacillus reuteri-t kaptak, 33%-kal kevesebb napot töltöttek betegállományban, mint placebot fogyasztó társaik. Mivel nem minden kefir tartalmazza ezt a speciális baktériumtörzset, érdemes erre figyelni vásárláskor.

Ajánlott adagja: egy doboz kefir hetente 2-szer.

ZAB ÉS ÁRPA

Mindkét gabona béta-glükánt tartalmaz, egy olyan élelmi rostot, amelynek mikrobaellenes és antioxidáns tulajdonsága erősebb, mint a népszerű immunerősítőé, az echináciáé. Az állatokon végzett kísérletek tanulságai szerint influenza-, herpesz- és lépfeneellenes hatású, míg az emberi szervezet számára egyértelműen immunerősítőként szolgál. Nemcsak a megelőzésben kaphat komoly szerepet, hiszen felgyorsítja a gyógyulás folyamatát is. Antibiotikum mellé bátran bevethetjük, mivel erősíti annak hatását.

Ajánlott adagja: legalább napi 75 g.

TENGER GYÜMÖLCSEI

A tengeri finomságokban található szelén fokozza a fehérvérsejtek aktivitását, ezáltal védi a szervezetet a vírusos megbetegedésektől. Célszerű tehát megbarátkoznunk a rákkal, a kagylóval vagy akár az osztrigával.

Ajánlott adagja: heti 2 adag, kivéve várandósság alatt.

ZSÍROS HALAK

A lazac, a makréla és a hering gazdag Omega-3 zsírsavakban, amely remek gyulladáscsökkentő, így véd a légúti fertőzések ellen is. Az eddigi kutatások sorra megerősítették immunerősítő hatását. Étrendünk azonban általában nem tartalmaz elegendő mennyiségű Omega-3-at, pedig ezek jelentősen hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez.

Ajánlott adagja: heti 2-3 adag (110 g) hal, kivéve várandósság alatt.

50363218 - baked salmon steak with vegetables. diet menu. top view

CSIRKEHÚSLEVES

A húslevest nemcsak betegség idején érdemes fogyasztani, hanem megelőzés céljából is. A csirkehúsleves ugyanis csökkenti a szervezetben fellépő gyulladást. A csirkéből főzés során cisztein nevű, nem esszenciális aminosav szabadul fel, ez pedig kémiailag hasonlít a hörghurutot gyógyító hatóanyagra, az acetylcysteine-re. Adjunk hozzá fokhagymát is, hogy kettős támadással űzzük el messzire a kórokozókat.

Ajánlott adagja: egy nagy tányérral bármikor, amikor gyengének érezzük magunkat.

FOKHAGYMA

A fokhagyma jellegzetes ízéért és illatért felelős allicin nevű vegyület felveszi a harcot a baktériumokkal és a gyulladással. Egy brit kísérlet résztvevői, akik 12 héten át fokhagyma-kivonatot vettek magukhoz, 66%-kal kevésbé betegedtek meg, mint placebot fogyasztó társaik. Más kutatások pedig gyomor- és bélrák ellenes hatására világítottak rá.

Ajánlott adagja: naponta két gerezd nyersen vagy párolva.

MARHAHÚS

A cink fontos immunerősítőnk, hiánya gyakori azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak ritkán fogyasztanak vörös húsokat. A marhahús elsődleges forrása ennek az egészségmegőrző ásványi anyagnak. A cink fogyasztása kiemelten fontos a fehérvérsejtek termeléséhez, amelyek felismerik és elpusztítják a baktériumokat, vírusokat. Sajnos már mérséklet cinkhiány esetén növekszik az esélye, hogy elkapjuk a különböző fertőzéseket.

Ajánlott adagja: 85 g marhahús fedezi az ajánlott napi cinkbevitel 30%-át.

MÜZLI

Ha nem a marhahús a kedvencünk, egészségünk érdekében célszerű bevetni a cinkkel dúsított müzliket. Bizonyos termékek egy adagjában akár 13-15 mg cink is rejlik. A cink nemcsak az immunrendszer hatékony működéséhez nélkülözhetetlen, fontos szerepe van az anyagcsere-folyamatokban, a vércukorszint stabilizálásában és a sebek gyógyulásában is.

Ajánlott adagja: napi egy tálkányi, különösen vegetáriánus étrend mellett

TEA

A meleg mézes tea nem hiába a legjobb barátunk, ha már ledöntött minket a lábunkról a betegség. A Harvard Egyetem kutatásai alapján azok, akik két héten át napi 5 csészényi fekete teát ittak, tízszer hatékonyabban vették fel a harcot a vírusokkal szemben, mint akikkel csak placebos meleg italt itattak. A gyógyhatást a teában levő L-Theanine aminosavnak tulajdonítják, amely elsőrangú immunerősítő, és mind a fekete-, mind a zöld teában megtalálható.

Ajánlott adagja: napi 3-4 csésze (figyeljünk a benne levő koffeinre, és este már ne fogyasszuk).

NARANCSSÁRGA SZÍNŰ ÉTELEK

A narancssárga színű gyümölcsök és zöldségek A-vitamint tartalmaznak, így nemcsak remek bőrvédők, hanem immunerősítők is. Hatékonyan felveszik a harcot a vírusokkal, a baktériumokkal és az egyéb kórokozókkal. Iktassuk be az étrendünkbe a sütőtököt, az édesburgonyát, a répát, a narancsot, a sárgabarackot és a sárgadinnyét.

Ajánlott adagja: egy félcsészényi narancssárga zöldség vagy gyümölcs napi A-vitamin szükségletünknek nagyjából 40%-át fedezi.

Forrás:wellandfit.hu

vissza

Hozzászólások