STRESSZ, VIZSGADRUKK ELLEN A LEGJOBB MEGOLDÁSOKKAL!

Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 11:00-16:00 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

Az édesburgonya 10 élettani hatása

2017.08.18.

Az édesburgonya 10 élettani hatása

Az édesburgonya mindamellett, hogy igazi csemege számos élettani hatással bír.

Sokan mégis mellőzik felhasználását, idegenkednek tőle, pedig ha az ember egyszer belekóstol, utána a hagyományos kolompér már smafu.

 

Az édesburgonya gyakorlatilag egy igazi vitaminbomba. Megtalálható benne minden, amire a szervezetnek a napi működése során szüksége van. Magas rost-, és ásványi anyag tartalma mellett, bővelkedik A-, B-, és C- vitaminban is. Persze nem szabad megfeledkezni benne található vas és kálium nagymennyiségről sem.

Stressz, és izomgörcsök megszüntetésére és enyhítésére ajánlott a fogyasztása, ugyanis rengeteg magnéziumot tartalmaz. A magnézium pedig köztudottan pozitív hatást fejt ki az idegrendszerre, illetve az izmokra. Fejfájás esetén is ajánlják, ugyanis a görcsös izom-összehúzódásokat csökkenti.

Természetes forrása a vasnak és a káliumnak. A kálium nem csak az izmok elernyedéséhez és a göcsös összehúzódás megelőzéséhez szükséges, hanem a vesék megóvásában is nagy szerepet játszik. Napi egy szem édesburgonya elfogyasztása az aznapi kálium mennyiség 10%-át lefedi.

Nagy mennyiségű C-vitamin forrás. A C-vitamin nem csak a betegségek megelőzésében veszi ki a részét, hanem a csontok és a fogak épségének megőrzéséért is felel. Egy szem édesburgonya a napi C-vitamin szükségelt 47%-át lefedi. A máj védésében is nagy szerepet játszó A-vitamin is megtalálható benne, sőt egy kisebb méretű batáta a 100%-os napi A-vitamin igényt tartalmazza. Béta-karotin tartalma vetekszik a répáéval, és az igazi grátisz az, hogy zsírtartalma nulla, mégis telítettség érzetet ad a magas rosttartalomnak köszönhetően.

A vitamintartalom mellett gyulladáscsökkentő összetevőket, és antioxidánsokat tartalmaz. Az alacsony glikémiás indexnek köszönhetően a benne található cukor lassan szabadul fel, így stabilizálja a vércukorszintet, és állandó energialöketet ad.

Elkészítése módja széles választékot nyújt megkóstolását illetően. Sütve, főzve, pirítva, grillezve egyaránt elkészíthető otthon.
Forrás:biokalauz.hu

vissza

Hozzászólások