Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Dobrai Erzsébet

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 08:30-17:30 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

Memória fejlesztése, memória javítása

2012.06.06.

Memória fejlesztése, memória javítása

Memóriád javítása természetes anyagokkal?

  1. Szeretnél javítani a memóriádon és a koncentrációs képességeden?
  2. Nem jutnak eszedbe hétköznapi szavak, nevek, úgy érzed, mintha ködös lenne az agyad?
  3. Túlhajszolt, levert, mentálisan fáradt vagy?
  4. Elfelejted, hogy hova tettél dolgokat, kivel mit beszéltél meg és nehezen emlékszel vissza a közelmúlt eseményeire?

Sokféle varázslatos hókusz-pókusz forog közszájon a memória fejlesztéssel kapcsolatban, egy dologban viszont nagyon biztos lehetsz: ha az agyad és az idegrendszered nem kapja meg a legjobb minőségű üzemanyagot a működéséhez, hiába nyomod az agrakadabrát. Nem lesz mentális egészség, csak akadozó memória lesz, meg a lelki béka popsija alatt szunnyadó koncentráló és stressztűrő képesség. De ezen ne csodálkozz! Ahhoz, hogy a dolgok olajozottan menjenek, nem csiribúra meg csiribára van szükség hanem jó minőségű üzemanyagra az agymotorodnak.

Ha sikerélményeket akarsz, jól működő memóriát és akadálytalan emlékezetet, az csikorgó fogaskerekekkel nem fog menni. A szervezetedet el kell látni azzal, amire szüksége van.

Egyre több tudományos kutatás igazolja a tápanyagok bevitele és az agy működése közötti összefüggéseket. Az eredmények arra utalnak, hogy az, amit megeszel, igencsak nagy hatással van az agyi funkciókra, beleértve a memóriát is. Tehát ha a memória fejlesztése a cél, vannak bizonyos vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, gyógynövények és satöbbik, amelyeket felettébb ajánlatos bejuttatnod a szervezetedbe. Az alábbiakban azt ismertetjük, hogy ezek az étrend-kiegészítők, hogyan segíthetnek a memória fejlesztésében és javításában.

B-vitaminok

  • Általános mentális roboráló szer fiataloknak és időseknek
  •  Hosszú és rövid távú memória fejlesztésére egyaránt
  • Rendszeresen búzafélét, feldolgozott ételeket fogyasztóknak
  • Rohanó, stresszes életmódot folytatóknak
  •  Pörgős, szellemi munkát végzőknek

Mennyi ideig kell szedni?

  • Legalább 3 hónapig ahhoz, hogy változást tapasztaljunk, de akár folyamatosan is szedhető mellékhatások nélkül.

A B-vitaminok alapvetően szükségesek a memória működéséhez.
A folsav csökkenti a homocisztein szintet (ami egy káros aminosav, mely rongálja az agysejteket, hozzájárulva ezzel a kognitív képességek romláshoz és a memóriavesztéshez).
A B6 és B12 vitamin segít a vörös vérsejtek termelésében, melyek oxigént szállítanak az agyba.
B12 és a folsav elősegíti a szellemi működést, akár a rövidtávú vagy a hosszú távú memória fejlesztése legyen is a cél.
A magas B12 szint egy hatodára csökkentheti a memóriaproblémákkal élő embereknél az agyzsugorodást, a memóriaromlást, az elbutulást.

Az Amerikai Családi Orvos c. lap azt írja, hogy számos neuropszichiátiriai betegség esetén bizonyítottan a B-vitaminok hiánya az, ami a mentális problémákat okozza. Ez általában akkor fordul elő, ha valaki nem megfelelően táplálkozik, ami a túl sok finomított lisztet és cukrot tartalmazó ételek, valamint a félkész és túlfőzött ételek fogyasztását jelenti.

A memória gyengülése tehát annak is lehet a jele, hogy az ember étrendje B12 vitaminban szegény. Az emberek többsége nem válogatja meg alaposan, hogy mit eszik, manapság is gyakori a vérszegénység, vashiány vagy más hiányállapotok, melyek a B12-vitamin felszívódásában zavart keltenek. A Mayo Klinika neuropszichológusa azt találta, hogy a B12-vitaminhiány leggyakrabban az idősebb felnőtteknél és a vegetáriánusoknál fordul elő. Mindemellett a rendszeres liszt és cukor fogyasztás is ront a B-vitamin felszívódásán. De nemcsak az ételek, hanem egyéb tényezők, pl. a gyógyszerek (mint pl. a savcsökkentők) is közrejátszanak a nem megfelelő felszívódásban. Ez a hiányállapot visszafordítható, ha hamar felismerjük és pótoljuk a hiányt. Ismétlem! Pótoljuk a hiányt.

A hal és az Omega-3 szerepe az olajozott gondolkodásért

  • Olajban sült ételek rendszeres fogyasztóinak
  • Halat ritkán fogyasztóknak
  • Fiataloknak, időseknek egyaránt
  • Az agy és a membránok építő eleme, üzemanyaga
  • Különösen ajánlott terheseknek, „mekiző" diákoknak
  • Hiperaktív, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek számára

Mennyi ideig kell szedni?

  • Korlátlanul bármeddig szedhető.

Az étkezésre vonatkozó kutatások kimutatták, hogy az omega-3 zsírsavnak védő hatása van az agyra. Egy több, mint kétezer résztvevővel készített finn kutatásban, az agy vizsgálata során kevesebb agyi infarktus nyomaira bukkantak – olyan apró sérülésekre melyek csökkenhetik a gondolkodási készséget – azoknál az alanyoknál, akik nagyarányú omega-3 tartalmú halat fogyasztottak legalább 3x egy héten. Ezek a halak pl. a tonhal, lazac, hering, szardínia, makréla, ajóka.

Az agynak és azon belül a membránoknak (melyekkel az idegsejtek kommunikálnak) fontos építőeleme az Omega-3, azonban a mai táplálkozással minimális mennyiséget viszünk be, ugyanakkor az Omega-6 aránya pedig rendkívül magas. Gondoljunk csak arra, amikor az éttermekben a legtöbb fiatal a két ismert gyorsétterem valamelyikéhez áll be legszívesebben. Az ott kapható ételek tipikus példái a kevés Omega-3-at, ám annál több Omega-6 zsírsavat tartalmazó ételeknek. A főzelék, hal, gyümölcs helyett sült krumplit, feldolgozott, tápanyagokban szegény ételeket kapnak, amiből vajmi keveset hasznosít az agy.

Az üzemanyag, amit megeszünk befolyásolja közérzetünket, agyműködésünket, egészségi állapotunkat. Ha az ételben, amit megeszel sok az omega-6 és kevés az omega-3, akkor a membránokba omega-6 épül be omega-3 helyett, és ettől azok a membránok már nem működnek olyan olajozottan.

Miért jön szóba az L-Karnitin a memória fejlesztése kapcsán?

Mi az, amit a szedése által elérhetsz?

  • Összpontosítás
  • Javuló memória
  • Jobb koncentráció

Mennyi ideig kell szedni?

  • Éhgyomorra érdemes bevenni, hosszabb ideig (több hónap) érdemes alkalmazni.

Habár általában aminosavként ismerik, az L-Karnitinnek több köze van a B-vitaminokhoz, mint az aminosavakhoz. Kimutatták, hogy a memória javításában számos előnnyel bír pl. biztosítja a neurotranszmitterek folyamatos aktivitását és ezáltal a megfelelő agyműködést.

Az L-karnitin az egyik leghatásosabb memóriavitamin, mely segít az acetilkolin termelésben. Ez egy kulcs neuron, mely befolyásolja a memóriát, az összpontosítást és a koncentrációt. Antioxidánsként működik a szervezetben, vagyis védi az idegeket a sérülésektől és támogatja a növekedésüket az agyban, főleg mentális megrázkódtatás vagy agyi sérülés esetén.

Az L-karnitin egyre elterjedtebb a memória fejlesztése kapcsán, mert ez az egyik leggyorsabb természetes agyi tuningoló és jótékony hatása napokon belül megmutatkozhat, ha az adagolás megfelelő. Nincsenek mellékhatásai.

Glutamin és a memória fejlesztése

  • Agyi ködösség ellen
  • Mentális fáradtság ellen
  • Ingerlékenység, gyatra kognitív funkciók esetén

Mennyi ideig kell szedni?

  • Legalább 3 hónap javasolt belőle és akár állandóan is szedhető.

Ha te is azok közé tartozol, akikre jellemző az agyi ködösség érzése, a fáradtság, az ingerlékenység, a szorongás, ha egyszerűen képtelen vagy már feladatokkal, összefüggésekkel, történésekkel, dátumokkal, tanulással foglalkozni, akkor bizony nagy segítség lehet számodra a glutamin.

Számtalan klinikai tesztet végeztek a hatékonyságával kapcsolatban, melyek eredményei igazolták, hogy javítja a memóriát, a hangulati, érzelmi állapotot, a teljes mentális működést. Természetes módon normalizálja az agyi hormonok szintjét, segítve ez által a kognitív (megismerő) funkciókat.

Lecitin

  • Szellemi és fizikai kimerültség esetére
  • Nehezen tanulók és memória problémával küzdő idősek számára

Mennyi ideig kell szedni?

  • Legalább 3 hónap szedés javasolt, de folyamatosan is szedhető.

Hozzájárul a memória és koncentrálóképesség megfelelő szinten tartásához és növeléséhez. Tehát szellemi és fizikai kimerültség esetén elősegíti a szervezet regenerálódását, javítja a memóriát és a koncentrációképességet. Fogyasztása kifejezetten ajánlott nehezen tanulók és idős emberek számára.

Gyakran emlegetik, mint az idegek táplálékát: szellemi és fizikai kimerültség esetén elősegíti a szervezet regenerálódását, javítja a memóriát és a koncentrációképességet. Mivel a sejtek felépítésében is szerepet játszik, hatására nő a szervezet teljesítőképessége.

Bakopa

  • Tanulóknak, vizsgázóknak
  • Memória fejlesztésére, javítására
  • Koncentrációs képesség növelésére

Mennyi ideig kell szedni?

  • A legjobb eredmény hosszútávú fogyasztással érhető el, legalább pár hónap.

A memória fejlesztés egyik kiváló eszköze lehet a Bakopa, mivel javítja a memóriát, a tanulási készséget, növeli a koncentrációs képességet, enyhíti a stressz következményeit, kitisztítja a gondolatokat, és növeli az intellektuális teljesítményt.

Indiában közkedvelt növény a tanulók körében, mivel népszerű tonik az agy és az idegek számára. A hagyományok szerint a szellem, a lélek és az intellektus támogatására használják. Francia kutatók felmérése kimutatta, hogy a bakopa 3 hónapos használata növeli az IQ-t, javítja a memóriát és csökkenti a mentális fáradtságot.

Gotu Kola

  • Memória fejlesztése
  • Memória javítása
  • Szellemi frissesség megőrzése

Mennyi ideig kell szedni?

  • Legalább pár hónapos kúra javasolt.

Az ájurvéda a Gotu Kolát kiegyensúlyozó gyógynövénynek tartja, mely elősegíti a relaxációt és építő hatással bír az agyra. Ezért is nevezik az agy táplálékának, mely segíti az intelligenciát és a memóriát. A stressz és a depresszió leküzdésében is segítségünkre lehet, felfrissíti a lanyhuló szellemi energiákat, javítja a reflexet. A központi idegrendszert energizálja és az energia tartalékokat aktiválja.

Egy 2008-ban kiadott tanulmány szerint a Gotu Kola elősegítette a jobb kognitív funkciókat és csökkentette a hangulati zavarokat egészséges idős embereknél, akik napi 750 mg-ot szedtek 2 hónapon át.  Egy 1992-es tanulmány pedig jelentős javulást mutatott patkányok memóriájában, melyeket 14 napig Gotu Kola kivonattal kezeltek a kísérlet napjáig. A Gotu Kolával kezelt patkányok 3-60x jobban szerepeltek, mint a kontroll állatok.

Ginko Biloba

  • Időseknek kiváló memóriajavító
  • Javítja az agyműködést
  • Vizsgázóknak is kiváló a felkészüléshez
  • Rossz emlékezőképesség, memóriazavar esetére
  • Éberség fokozó, szellemi fáradtságot csökkentő hatással

Mennyi ideig kell szedni?

Legalább 5-6 hétig, majd két hét szünet után folytatható a kezelés ugyanígy.

A Ginkgo kivonatnak bizonyítottan jó hatásai vannak az idős emberek memóriájára. Ez az ősi gyógynövény növeli az oxigén felhasználást és így javítja a memóriát, koncentrációt. Kutatások azt is megerősítették, hogy az idős embereknél előforduló rossz hangulat esetén is segítséget nyújt. A Ginkgo kivonat enyhülést hozhat akkor is, ha fejfájás, szédülés vagy fülzúgás áll fenn. Összességében a Ginkgonak az a legnagyobb előnye a memória fejlesztése kapcsán, hogy javítja az idegsejtek működését és a véráramlást az idegrendszerben és az agyban.

vissza

Hozzászólások