STRESSZ, VIZSGADRUKK ELLEN A LEGJOBB MEGOLDÁSOKKAL!

Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 11:00-16:00 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

Memória-megőrző táplálkozás

2017.08.09.

Memória-megőrző táplálkozás

A memória-megőrző étrend jellemzői

Az étrend alapját a teljes értékű növényi élelmiszerek alkotják. Az állati eredetű élelmiszereket (pl. húsok) kisebb mennyiségben tartalmazza.

Jellemzője a magas antioxidáns tartalom, melyet az alábbi élelmiszerekkel lehet elérni:

  • Gyümölcsök (pl. bogyós gyümölcsök)
  • Zöldségek (kiemelten a zöld leveles zöldségek, pl. paraj)
  • Olajos magvak (pl. dió, lenmag)
  • Teljes értékű gabonák (pl. barna rizs, köles)
  • Fűszernövények (pl. kurkuma, zsálya, fahéj)

A zsiradékbevitel szempontjából az omega-3 zsírsavak bevitelét növelni, az omega-6 zsírsavakét csökkenteni kell. Javasolt élelmiszerek: extra szűz olíva olaj, avokádó, repceolaj, dió, lenmag, chia mag. A napraforgó olaj használatát érdemes csökkenteni, csak úgy, mint a telített és transz zsírsavak bevitelét.

A húsok közül előnyben részesítendőek a fehér húsok. Pl. csirke, pulyka. A feldolgozott húskészítmények nem javasoltak.

A bélflóra egészsége érdekében javasolt a fermentált tejtermékek fogyasztása. Pl. joghurt, kefir.

Mivel az étrend a teljes értékű élelmiszerekre épül a finomított szénhidrátok fogyasztása csökkentendő. A túlzott cukrozás és sózás helyett javasolt a fűszernövények változatos használata.

 

Természetesen ez az étrend csak a megelőzés egyik összetevője. Nagyon fontos a megfelelő alvás, a rendszeres fizikai aktivitás, a mentális stimuláció („agytorna”) és a szociális aktivitás is. Ha mindezekre odafigyelsz, akkor sokat teszel azért, hogy 100 évesen is jól vágjon az eszed.

Forrás:fogyokuradetox

vissza

Hozzászólások