Ügyfélszolgálat

Kapcsolattartó: Brandenburg Ottó Ferdinánd

Telefonszám: 06-30-828-2791

E-mail: info@mentaltuning.hu

Ügyfélszolgálat: 17:00-19:30 h-ig

Nyitvatartás:
NON-STOP

Megosztás

Pánikbetegség, szorongás, depresszió? Jöhet egy jó nagy adag B komplex!

2012.11.28.

Pánikbetegség, szorongás, depresszió? Jöhet egy jó nagy adag B komplex!

A B-vitamin komplex kedvezően hat az idegrendszerre. Kiváló segítség lehet a stressz, a rossz közérzet, az erős szorongás esetén.

A B-vitamin komplex ugyanis kifejezetten kedvezően hat az idegrendszerre. Kiváló segítség lehet a stressz, a rossz közérzet, az erős szorongás, vagy egy pánikroham esetén. Mindenkori pótlása fontos, mert naponta ürül a szervezetből.

Melyek a B-komplex tagjai?

B1 vitamin (tiamin)
“Szellemi vitamin”-ként is ismerik, mert kedvező hatása van az idegrendszerre és a szellemi tevékenységre. Hiánya enyhébb formában fáradtságot, memóriaromlást, alvászavart, nyugtalanságot okoz. Súlyos esetekben viszont, idegrendszeri zavarokat (pl pánikbetegség, depresszió) és szívelégtelenségeket okozó betegségek fejlődhetnek ki.

B2 vitamin (riboflavin)
Közreműködik a szénhidrátok, zsírok és a fehérjék anyagcseréjében. Javítja a látást, mérsékeli a szem kifáradását. A B komplex nélkülözhetetlen tagjaként segíti az idegrendszer optimális működését.

B6 vitamin (piridoxin)
Számos anyagcsere-folyamat szabályozásában vesz részt, nélkülözhetetlen az idegrendszer működéséhez, a bőr anyagcseréjéhez és a vérképzéshez. Hiánya, idegességet, álmatlanságot, zsíranyagcsere zavart és bőrproblémákat okoz. Depresszió, rossz közérzet, stressz, pánikbetegség esetén, kifejezetten ajánlott.

B12 vitamin (kobalamin)
A B12 vitamin a vörös vértestek képződésében és az idegrendszer optimális működésében játszik fontos szerepet. Növeli a szervezet energiáját, javítja a koncentráló-, emlékező és egyensúlyozó képességet. Mérsékeli az ingerlékenységet.

Pantoténsav
Az úgynevezett koenzim-A alkotójaként számos energia-felszabadító, vagy felépítő jellegű biokémiai reakciót szabályoz. Hiánya esetén fáradékonyság, fejfájás, émelygés, alvászavar, súlyosabb esetben a végtagok zsibbadása és izomgörcsök léphetnek fel.

Niacin
A sejtekben folyó energia,- és ingerületátvivő anyagok termeléséhez szükséges. Származékai, elengedhetetlen szerepet játszanak a DNS hibáinak javításában. Hiánya zavartsággal és memóriazavarral járó negatív személyiségváltozásokat idézhet elő.

Folsav
A folsav alapvető szerepet játszik a sejten belüli anyagcsere-folyamatokban, különös tekintettel a DNS láncot felépítő molekulák előállítására. Számos jó tulajdonsága mellett jelentősen javítja az emlékezőképességet, védelmet nyújt a születési rendellenességek ellen és növeli a tejtermelést. Mérsékli a homocisztein szintet, csökkentve ezzel a szívbetegségek kockázatát.

Kolin

A kolin számos fontos biológiai folyamatban vesz részt. Segít megőrizni a sejthártya épségét, és olyan alapvető élettani működésekben működik közre, mint a sejtek információ-átadásai, energiaellátása, illetve a sejten belüli kommunikáció. A szervezet kolin szükségletét az átlagos napi táplálkozás fedezi. (Pl. már két egész tojás is)

Inozitol

Akárcsak a kolin, az inozitol is lipotróp anyag, ami azt jelenti, hogy megakadályozza a zsír lerakódását a májban. Elengedhetetlen továbbá az agy, az idegek és az izmok megfelelő működéséhez. Sejthártya alkotó és ingerületátvivő szerepe mellett ugyanis egyfajta nyugtató, stressz ellenes hatást tulajdonítanak neki. Az inozitol napi szükségletét körülbelül 1 grammra teszik, amit egy átlagos napi étrend képes is fedezni. Legfőbb természetes forrásai: máj, sörélesztő, káposzta, amerikai mogyoró, mazsola, zöldségek, gyümölcsök.

Ezek vízben oldódó vitaminok. Ez azt jelenti, hogy napi szinten ürülnek a szervezetből és a felesleget, vagy ami valamilyen oknál fogva nem szívódik fel, azt a vizelettel üríti a szervezet.

Energia a szervezetnek

A B-komplex elengedhetetlen a szénhidrátok glükózzá való alakításához. Ez a folyamat felelős a szervezet energia termeléséért. Együttesen dolgoznak az energiatermelés folyamatában. Így bármelyik vitamin hiánya fáradtsághoz, vitalitás-vesztéshez vezethet.


A B-komplex és a memória

A B-vitaminok számos előnye mellett, érdemes még megemlíteni a koncentráló képességre  és a memóriára gyakorolt pozitív hatásait is.  Főleg az idős embereknél találták úgy, hogy a B-komplex fejleszti a memóriát, csökkentheti az időskori demencia mértékét és stabilizálja a hangulatot.


B vitaminok az ételekben

A mai ember táplálkozása túl sok feldolgozott ételt, fehér lisztet és cukrot tartalmaz. Ez azért kedvezőtlen, mivel ezek az ételek megnehezítik a B-vitaminok hasznosulását. Úgyis mondhatnám, ezek az ételek B vitamin-rablók.

Ezért érdemes tehát sok-sok zöldséget, salátát, rizst, kölest, tojást, gyümölcsöket, halat, kevéske húst, diót, mogyorót, tökmagot (és egyéb magvakat) tartalmazó ételeket fogyasztani.                                         
Persze nem csak a B-vitaminok miatt, hanem azért is, mert ezek az élelmiszerek az idegrendszer optimális működéséhez szükséges más, egyéb anyagok forrását is jelentik.

Lelki nyugalmunk eléréséhez tehát étkezésünk, táplálkozásunk megreformálásán keresztül vezet az út. Úgyis mondhatnám, ez az első lépés.

vissza

Hozzászólások